آیا همه ماسک‌هایی که استفاده می‌شود، استاندارد هستند ؟؟؟
0 - 0
4 اسفند 01     935 بازدید
آیا همه ماسک‌هایی که استفاده می‌شود، استاندارد هستند ؟؟؟

با همه گیری کرونا و شدت انتقال ویروس، توصیه استفاده از ماسک، جدی تر شده است و مردم برای حفظ سلامتی خود و دور ماندن از خطرات این ویروس کشنده، ماسک می‌زنند. استفاده از ماسک‌های استاندارد به میزان قابل توجهی می‌تواند از انتقال ویروس جلوگیری کند.

ماسک هایی هستند که به ظاهر شبیه ماسک های پزشکی سه لایه هستند و کنار پیاده‌روها، دست فروشی‌ها و…، به فروش می‌رسد اغلب تقلبی هستند و در واقع لایه میانی و مهمترین قسمت ماسک را ندارند. ماسک استاندارد پزشکی باید سه لایه باشد؛ لایه وسطی «ملت بلون» و لایه های دو طرف از جنس «اسپان» باشد و در شرایط بهداشتی بسته بندی و استریل شده باشند.

توصیه جامعه پزشکی استفاده از ماسک یکبار مصرف سه لایه استاندارد است که بهترین راه برای تشخیص ماسک‌های اصل توجه به بسته بندی و برند ماسک و همچنین خرید آن از داروخانه ها و تجهیزات پزشکی معتبر میباشد.

 ماسک باید دهان و بینی را کاملا بپوشاند. چنانچه ماسک های پزشکی به درستی بر صورت نمی نشیند توصیه می شود بر روی ماسک پزشکی ۳ لایه یک ماسک پارچه ای هم زده شود تا باعث شود ماسک پزشکی بصورت کامل بر صورت بنشیند و همان اندک راه های نفوذ را هم به حداقل برساند.

مدت زمان مصرف ماسک های سه لایه معمولی حداکثر سه تا چهار ساعت است و زمانی که ماسک مرطوب‌تر شود، مدت استفاده از ماسک کوتاه‌تر خواهد شد. رعایت نکات بهداشتی هنگام در آوردن ماسک از صورت و عدم تماس دست به بدنه ماسک و دیگر قسمت های بدن همچون بینی ، چشم و دهان خیلی مهم است که باید حتما رعایت شوند و از طریق بند ماسک گرفته و از صورت بردارید و آن را داخل یک پلاستیک در بسته قرار داده و به سطل زباله دردار منتقل کنید.

اگر چه استفاده از ماسک در مقابله با ویروس کرونا از ضروریات مبارزه با این بیماری است اما در کنار استفاده صحیح و درست از ماسک ، رعایت پروتکل های دیگر بهداشتی  مکمل استفاده از ماسک در جلوگیری و پیشگیری از شیوع این بیماری است.

ماسک مصرف شده تا زمانی که کرونا وجود دارد یک زباله خطرناک محسوب می‌شود؛ عدم رعایت نکات بهداشتی در دورانداختن ماسک‌های مصرف شده به منزله آسیب زدن به همه موجودات و طبیعت محسوب می‌شود؛ مراقب باشیم در این آسیب رسانی شریک نباشیم.

صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این مقاله
یک دیدگاه جدید ثبت کنید :